+359885777110

Телефон за връзка

Повече резултати...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

+359885777110

Телефон за връзка

zoya@namaste.bg

Имейл за контакт

Вишудха. Гърлена чакра

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Вишудха. Гърлена чакра

ПОРТА НА ВРЕМЕТО И ПРОСТРАНСТВОТО – Гърлена чакра

Местоположение: в областта на гърлото, в югуларната кухина.

Име на санскрит: вишудха, “за очистване”, “чиста”.

Основен елемент: акаша.

Цвят: син.

Нота: Сол.

Семе на чакрата: звук «хам».

Ментален еквивалент: комуникативни умения, креативност.

Емоционален еквивалент: емоционални реакции към информация, емоционален характер на комуникацията, преживяване на състояние на съвместно създаване.

Ендокринна система: щитовидна железа и паращитовидни жлези.

Нервна система: шиен сплит.

Части на тялото: шия, рамене.

Следствия от неправилното функциониране: ангини, подуване на сливиците, хрема, заболяване на щитовидната жлеза, остеохондроза на шийните прешлени.

Вишудха се свързва с нашата способност за вербална комуникация, отговаря за принципа на речта и трансформира звука в дума, мисълта във форма, концепцията в образ. Адаптирането към света, вербалната комуникация и творчеството, разбирането на същността на нещата, познатите и непознатите езици също са в обсега на Вишудха.

Поети, бардове, певци, оратори, хора с творчески професии имат добре развита гърлена чакра. Те дължат голяма част от таланта си на нея.

Енергията на Вишудха разкрива способността на човек да бъде креативен във всяка сфера на дейност, да формира съзнателен мироглед и система от възгледи. Енергията на Вишудха изпълва аурата на човек със свойствата на прозрачност, яснота, откритост, дарявайки своя собственик с таланта на брилянтен оратор, способен да завладее всяка публика и да намери думите, за да обясни на всеки дори и най-сложния въпрос.

Езотеричните учения ни казват, че когато гърлена чакра е неактивна, нашите творчески способности също не се проявяват. Ние не възприемаме нищо с вътрешното си око и не можем да създадем нищо оригинално извън себе си. С други думи, ние не функционираме като канали на творческа енергия.

Има връзка между развитието на вътрешния слух и творческия процес. Креативните хора често си въобразяват, че са настроени на определена вълна и получават импулси за своята креативност отвън. Някои писатели създават произведенията си така, сякаш записват това, което им диктува нечий чужд глас, възприет от вътрешното им ухо; Други виждат сюжетите на произведенията си в сънищата си. Музикантите и композиторите винаги чуват музиката в себе си. Много артисти са признавали, че се чувстват като инструменти в ръцете на някакво мощно нещо, което, съдейки по всички признаци, е нещо външно за тяхната личност.

Активирането на гърлена чакра прави човека абсолютно неразрушим, дава разбиране за миналото, настоящето и бъдещето. Дава сила за живот без храна и напитки и събужда телепатични способности. Силата на неразрушимостта не предполага физическа нетленност, а първоначален опит от много висок порядък. Такъв опит дава увереност и абсолютно знание, че самосъзнанието не може да бъде унищожено или увредено при никакви обстоятелства.

Вишудха чакра се нарича още и Порта на времето и пространството.

Целта на Вишудха е да провежда енергиите на Менталния свят, който съдържа информация за всичко. От това следва, че способността за работа с информация включва способността за възприемане на невидимото, тъй като информацията е безплътна по своята същност. Както вече видяхме в примера с Аджна, информацията се възприема от нас не само с помощта на телесните сетива. Освен това ще говорим не толкова за самата информация, колкото за възможните позиции на съзнанието, обикновено включени в Индивидуалния план на съзнанието и тяхното съответствие с Божествения план на съзнанието.

Тъй като сме притиснати в рамките на прозаичен обмен на информация, човек се стреми към по-ярки, по-многостранни начини за предаването й към външния свят дотолкова, че творчеството се вкоренява във Вишудха. С отварянето на чакрата се увеличава и креативността. Тук, според мен, трябва да търсим произхода на явлението, когато в зряла възраст човек изведнъж започва да рисува, да пише поезия, музика и да се занимава с така нареченото народно творчество.

Установено е, че блокирането на Вишудха отпред се причинява от следните причини: напрежение по време на вербална (словесна) комуникация и насилие над творчеството.

Напрежението във вербалната комуникация може да бъде лице в лице или дистанционно. То възниква, ако има поне едно лице или субект, с когото има кореспондентски диалог от типа: „Е, ако той ми каже това, тогава ще му отговоря по този начин, а ако той спори по този начин, тогава ще му възразя по онзи начин и т.н.“ Тенденцията да се провеждат задочни словесни двубои по следните модели: адвокат – прокурор, дипломат – дипломат, предприемач – предприемач отразява позицията на съзнанието.

Специалността няма нищо общо. Основното нещо е да мотивирате целта на предстоящия разговор: да обвините, да оправдаете, да намерите компромис, да не пропуснете предимство, да не бъдете измамени и т.н. Предстои репетиция, бизнес игра по темата за предстоящата комуникация. Разбира се, необходимо е да очертаете контурите на предстоящия важен разговор, да опресните аргументите „за” и „против” и не пречи да си направите „домашна работа” за предстоящата среща. „Пиано в храстите“ също няма да навреди. Говорим за нещо малко по-различно: наличието на психически и емоционален стрес от продължителен характер.

Информацията е неутрална по природа.

Това нейно свойство е добре илюстрирано от следния анекдот.

Господ поканил при него трима президенти: американски, руски и няма да определяме третия и им казал: „Господа, краят на света ще дойде след двайсет дни. Върнете се на Земята и подгответе населението за това събитие”.

Излязъл американският президент на поляната пред Белия дом и се обърнал към американците: „Господа, имам да ви съобщя две новини. Едната новина е добра, другата е лоша. Добрата новина е, че Бог все пак съществува. Лошата новина е, че краят на света идва след двадесет дни”.

Руският президент в емисия извънредни новини казва: „Руснаци, имам да ви кажа две новини – и двете са неприятни. Първата новина: Бог съществува, а втората новина: краят на света ще настъпи след двадесет дни.”

Без да споменаваме народността на третия президент, но той излязъл на специално засята поляна, от специално оборудвана платформа и заявил: „Обичани приятели! Имам две новини за вас И двете са добри. Първата новина е: Бог ме призна за президент. Втората новина е: Че аз ще бъда президент до края на света!

Информацията като такава е неутрална. Ние самите, в зависимост от нашата позиция на съзнанието, я даряваме с различни свойства. Всяка информация може да се разглежда от две позиции: от позицията на жертвата – „Защо получих това?“ и от позицията на партньорство – „Защо ми трябва това?“.

Помните ли случая с двамата представители на фирма за обувки, изпратени в Африка? Първият каза: „Няма какво да правя тук, всички ходят боси тук“. Вторият каза: “Моля, изпратете възможно най-голяма партида обувки, всички тук ходят боси”.

Само умният човек знае, че от всяка глупост има какво да научи. Второто, неразделно свойство на информацията е нейната полезност. Позицията на партньорство предполага взаимодействие с финия свят, с нашия ангел-пазител, който има само една грижа: да ни оказва всякаква помощ. В конкретна ситуация, когато задавате въпроса: „Защо имам нужда от това?“, отговорът не винаги е очевиден. Но след известно време, дори години по-късно, изведнъж си спомняте отдавна забравен епизод и ви става ясно защо имате нужда от „Това“. Ако тогава не бяхте получили “Тази” информация, днес щеше да ви е трудно. Информацията не остарява. Просто престава да бъде актуална.

Е, какво трябва да направите, ако по пътя си срещнете некоректен носител на информация ? Например, идва нов шеф и още в началото заявява, че всички тук са мързеливци, той ще им покаже как трябва да работят и изобщо ще се справи с всички тук. Какво, трепериш ли вече? По-зле ли сте, защото човек, който изобщо не ви познава, е бил нетактичен към вас? Не. Вашите колеги започнаха ли да се отнасят по-зле с вас на работа, където винаги сте се смятали за добър специалист и работлив човек? Не Вие сте се уплашили, защото сте възприели ситуацията от позицията на жертва.

Нека погледнем на горната информация от гледна точка на партньорството. Получихте полезна информация за лош човек. Сега вие знаете повече за него, отколкото той знае за вас: късоглед, не блести от интелект и като цяло характер от града на Глупците. Е, изградете отношенията си с новия си шеф въз основа на информацията, която получавате, или изобщо не ги изграждайте. Вие сте господар на положението.

Една случайно чута фраза или откъс от разговор може да означава много повече от часове разговори по телефона за нищо. Ето как ангелът пазител ни предпазва от грешки в бъдеще. Ако информацията достигне до нас в неправилна форма, трябва да я отделим от неправилния носител на информация, да не обръщаме внимание на тона, а да разберем нейната същност от позицията на партньорство: защо ми трябва това.

Досега сте действали различно. За вас беше важно не какво ви казваха, а тонът. — Той ме погледна грубо. Ето как вниманието се прехвърля от информацията към нейния носител и вие събирате не информация, а емоционален боклук, емоционална плява и я поставяте в архива на паметта си под формата на оплаквания като: „какво си позволява да прави“, „как говориш с по-възрастните“, „можеше да кажеш същото, но с различен тон“.

Точно този вид нюанси разрушават отношенията между хората. И тогава, в безсънни нощи, прелиствате архива, подреждате го, разпределяте оплакванията по файловете, файловете по папките. Това се нарича астрален садомазохизъм. Всичко би било наред, но при този метод на работа с информация задният енергиен център на Вишудха е блокиран. Практиката показва, че преобладаващата част от хората страдат от този грях. Изглежда, че тук работи палач, чието име е несправедливост.

Остеохондроза на шийния отдел на гръбначния стълб, като следствие – мозъчно-съдов инцидент, заболяване на щитовидната жлеза, тонзилит и др. – е цената, която трябва да се плати за невъзможността за работа с информацията.

Насилието над творчеството има много нюанси и приема различни форми, но се свежда до едно: невъзможността, поради определени обстоятелства, да правиш това, което обичаш.

Един много показателен случай се случи преди няколко години. Една моя приятелка лекарка ми се обади и ме помоли да прегледам неин пациент. Трябва да се каже, че тя бе усвоила компютърната диагностика, “най-новата, използвана в космическата медицина”, както беше написано в рекламната брошура. Пациентката, млада жена, получава пристъпи на задушаване и губи гласа си, но компютърната програма не открива видими отклонения от нормата и не дава препоръки за лечение.

Топологичната диагностика веднага разкри блокиране на Вишудха както отпред, така и отзад. Докато времето позволяваше, блокирането на чакрата беше елиминирано, пациентката започна да диша по-лесно, но за консолидиране на резултатите беше предложено да се срещнем отново.

По време на по-подробен разговор стана ясно следното: младата жена се оказа актриса в един от водещите московски театри; второто й дете ще навърши годинка след няколко дни; Обадили й се от отдел „Човешки ресурси“ и я помолили да реши: или да се върне на работа и да изпрати детето си на детска градина, или да вземе отпуск по майчинство, за да гледа детето си до 3-годишна възраст.

Изглежда като обикновена ежедневна ситуация. Но цялата работа се оказа по- сложна. Младата актриса, когато родила първото си дете, била увлечена от творческата си работа и турнета и много малко време имала за първородния си син и не забеляза как той е израснал. Когато се родило второто й дете, тя има възможност да прекарва много повече време с него и осъзнава каква радост е да гледа бебето си всеки ден, да забелязва моментите, които свидетелстват за неговия растеж и развитие и колко много е пропуснала, като се е лишила от възможността да наблюдава развитието на първото си дете.

Разбира се, тя е склонна да напусне театъра и да се посвети на отглеждането на бебето. Това е неин доброволен избор, но при това тя се „задавя от песента си“, жертва любимото си творчество. Това довежда до сериозни смущения в работата на енергийния център. Когато причината за болестта стана очевидна за нея, се появиха и варианти за разрешаване на ситуацията.

Винаги, когато съм в Москва, винаги се обаждам на това прекрасно семейство. Здравето й е добре, актрисата активно се занимава със сценична работа, съпругът й, актьор в същия театър, сбъдна мечтата си: той участва в телевизионен сериал, а най-големият й син вече дублира роли в чуждестранни сериали. Никой не стъпва на гърлото на собствената си песен.

Даденият пример не се нуждае от коментар. Но не мислете, че подобни разстройства са характерни само за хора с творчески професии. Всички наши жени са артистки по душа, неоткрити звезди на киното, театъра и естрадата, а мъжете само мечтаят да им правят деца и да ги заключват в кухнята и да сменят памперси. В резултат на това актрисите страдат в памперсите, а у дома имаме „концерт“ всеки ден.

Какъв е Божественият план на съзнанието за Вишудха чакра?

  • Първо, осъзнаването, че информацията е неутрална по природа.
  • Второ, всяка информация, която навлиза в полето на възприятието, трябва да се разглежда от позицията на партньорство: „Защо ми трябва това?“
  • Трето, носителят на информацията не винаги е правилен и следователно информацията трябва да бъде отделена от неправилния й носител, независимо от тона, с който се предава.
  • Четвърто, некоректният носител на информация характеризира себе си, а не вас; той носи информация, включително и за себе си.

 

*Този материал е преведен от книгата на лечителя Виктор Руденко.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *